socialisti.bg socialisti.bg socialisti.bg
  • ЗА НАС
    • Национални координатори
    • Автори
  • НАШИТЕ ИДЕИ
    • ИДЕОЛОГИЯ
    • УСТАВ НА БСП
    • ПОЛИТИКИ
  • МНЕНИЯ
  • ДИСКУСИИ
  • АНАЛИЗИ
  • НОВИНИ
    • МЕДИИТЕ ЗА НАС
  • ДОКУМЕНТИ
    • УСТАВИ
    • ПРОГРАМИ
    • ПОЗИЦИИ
  • КОНТАКТИ
  • Home
  • /
  • Mission
  • /
  • Транспорт

Транспорт

Политиките, които предлагаме в Визия за България:
Нашата основна цел е до 2030 г. България да развие устойчива, балансирана, ефективна и екологично съобразна транспортна система, гарантираща качествени услуги на хората и бизнеса, съчетана с последователна политика в подкрепа на конкурентоспособността на българските транспортни компании в ЕС и в света, основана на:
• Стриктно налагане принципа на конкурсното начало при назначаване на мениджърските екипи на държавните предприятия в транспортния сектор с цел гарантиране на ефективно корпоративно управление. • До 2030 г. увеличаване с 30 % на дела на превоза на товари за разстояния над 200 км с екологичен транспорт чрез създаване на ефективни железопътни или водни товарни коридори. • Железопътният транспорт – основен приоритет на транспортната ни политика, гръбнак на транспортната система на страната и с водеща роля в интермодалните връзки на Балканите: ‒ приемане на национална стратегия за развитие на модерен, безопасен, финансово устойчив и ефективен железопътен транспорт; ‒ до 2030 г. да се довършат скоростните (160‒200км/ч) железопътни линии по основните европейски транспортни коридори.
• Осигуряване на устойчиво финансиране на пътната инфраструктура чрез проектно бюджетиране, социално справедлива таксова система за ползване и мобилизация на наличен национален финансов ресурс;. • Промяна на концепцията, принципите и обхвата на сегашната тол-система, преобразуване на Националното тол-управление в държавно предприятие по Търговския закон.
• Ускорено доизграждане на автомагистралния пръстен на страната ‒ АМ „Хемус“, АМ „Черно море“ и АМ „Рила“, скоростни пътища Русе ‒ В.Търново, Видин – Ботевград.
• Създаване на работеща система за комплексен подход по безопасността на движение по пътищата с цел до 2030 година намаляване на жертвите от ПТП с 50% в сравнение с 2018 г.
• До 2030 г. намаляване наполовина на превозните средства в градския транспорт, използващи конвенционални горива; поетапното им изтегляне от употреба, предприемане на комплексни мерки за постигане на целта ‒ свободна от въглероден двуокис градска среда в големите градове. За гражданите На национално ниво нашата основна цел е осигуряване на качествен и достъпен транспорт във всички райони на страната.
• Създаване на оптимални връзки, разписания и координация между автомобилния, железопътния и въздушния транспорт.
• Разширяване обхвата на субсидираните автобусни линии от общинските и областните транспортни схеми от обществен интерес.
• Подобряване на качествените характеристики на републиканската пътна мрежа. Изпълнение на програмата за реконструкция и модернизация на амортизираните пътни участъци, както и на участъците с недостатъчен капацитет.
• Подобряване на достъпа до националната транспортна мрежа чрез регионални проекти за свързаност на селските райони с транспортните коридори. 58 Политики относно градския и крайградския транспорт Целта на нашите политики за устойчив градски и крайградски транспорт е: ‒ създаване на интегриран обществен транспорт в големите градове на страната с приоритет за екологичност и за социално достъпни тарифи за населението; ‒ свободно придвижване, безопасност и качество, достъп до възможности и услуги за всички, включително за хората от отдалечените места, за хората с увреждания и за възрастните граждани; За целта ще подпомагаме прилагането на добрите практики на европейските градове, изготвянето и изпълнението на планове за градска мобилност, за минимизиране употребата на лични автомобили и увеличаване използването на немоторизирано придвижване. За бизнеса
• Развитие на интермодалния транспорт – предпоставка за ефективна и достъпна услуга. Изграждане на интермодални терминали по метода на публично-частно партньорство.
• Защита на националния интерес в областта на международния автомобилен транспорт.
• Достъп до интермодалните терминали и осигуряване услуга от „врата до врата“ чрез възстановяване и поддържане на нови индустриални жп клонове до индустриалните зони.
• Разработване на стратегия за развитие на българските търговски пристанища като интермодални терминали, логистични платформи и търговско-индустриални клъстери.
• Развитие на генералните планове на пристанищата Бургас, Варна, Русе и Видин като основни транспортни възли на Трансевропейската транспортна мрежа;
• Повишаване на капацитета за карго-превози по море чрез създаване на нови фериботни връзки и увеличаване на превозите по съществуващите линии.
• Възстановяване на българския корабен флаг като „удобен флаг“ с инициативи за възраждане на българското крайбрежно и речно корабоплаване.
• Повишаване на отговорностите ни по търсене и спасяване в крайбрежни води.
• България има модерна гражданска авиационна инфраструктура от четири международни летища и РВД с устойчиво нарастващ пътникопоток. Необходими са политики в следните насоки: ‒ прекратяване на процедурата по отдаване на Летище София на концесия и развитието му като транзитно-трансферно летище към далекоизточните азиатски авиационни пазари с възможности за приемане и обслужване на големи самолети; ‒ за целта поддържаме позиция за изграждане на ново летище на София извън границите на града, на основата на публично-частното партньорство между държавата (общината) и стратегически инвеститор.

Участвай в дебата за изработването на политиките от ТУК!

МОЖЕТЕ ДА НИ ИЗПРАТИТЕ СВОЯ КОМЕНТАР ИЛИ МНЕНИЕ ОТ

ТУК

Footer logo

ПОСЛЕДВАЙТЕ НИ В СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

БЪЛГАРСКА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ

Copyright 2020 © socialisti.bg. All Rights Reserved.